DHL fördjupar samarbetet med Unifaun kring mobilappen Mina Paket

DHL var redan från början en av de transportörer som samarbetade med Unifaun vid framtagandet av appen Mina Paket som ett sätt för mottagare att på ett enkelt sätt följa sina pågående leveranser, oavsett transportör. Nu går de ett steg längre och blir premium partner.

Mobilappen Mina Paket är framtagen av Unifaun och erbjuder konsumenter möjligheten att på ett enkelt sätt hålla koll på alla e-handelsbeställningar på ett och samma ställe. Appen, som är gratis, tar med alla paketleveranser som hanteras via Unifauns system, vilket täcker in en stor del av den nordiska marknaden. Utöver dessa paketleveranser ansluter sig fler och fler transportörer och e-handlare till appen, vilket kontinuerligt gör den bättre. Mina Paket har snabbt blivit väldigt populär och har i nuläget över 180 000 nedladdningar och högst rating av alla appar i Appstore och Google Play inom samma kategori i Sverige.

Som premium partner till appen Mina Paket gör nu DHL gör en långsiktig satsning genom att investera tid och pengar för att vara med och driva utvecklingen av appen, och DHL erbjuder appen som en del av tjänsteutbudet till sina kunder.

― Vi på DHL försöker alltid vara i framkant och ser alltid till konsumenternas behov och önskemål i första hand. Appen Mina Paket är en neutral app som alla transportörer kan ansluta sig till och förenklar oerhört för både e-handlare och konsumenter. Vi tycker att det är en modern tjänst som vi nu räknar som del av vår infrastruktur och erbjudande mot e-handlare och konsumenter, berättar Jonas Lindell, Managing Director på DHL Parcel Sverige.

Den senaste tiden har dessutom flera stora e-handlare anslutit sig till appen Mina Paket, och rekommenderar den till sina kunder. Däribland kategoriledarna Apotea och Sportamore.

― Unifaun är oerhört glada att DHL har sett att appen Mina Paket fyller en viktig funktion på marknaden. Vi på Unifaun vill försvara det svenska ekosystemet i takt med att stora internationella spelare kommer in på marknaden. Vi tror att ett sätt att göra det är att förbättra kundupplevelsen. Appen Mina Paket är en enkel lösning som förbättrar kundupplevelsen och som förenklar för både e-handlare och slutkonsument, berättar Axel Lindgren, Head Of Consumer Applications på Unifaun.

Kontakt:
Unifaun/Mina Paket:
Axel Lindgren, Head of Consumer Applications; tel. +46 733 44 20 35
axel.lindgren@unifaun.com

Till Unifaun

DHL:
Jonas Lindell, Managing Director, DHL Parcel; tel. +46 709 34 54 54
jonas.lindell@dhl.com

Till DHL