RevolutionRace vinnare av D-Award 2019
RevolutionRace var enligt deltagarna på D-Congress det företag i Sverige som bidrog mest till att driva den digitala handeln framåt under 2018. Företaget fick flest röster bland de 2050 deltagarna på Nordens största event om digital handel, D-Congress, som idag utsåg vinnaren av Svensk Digital Handels nyinstiftade pris D-Award.
Inför D-Congress hade juryn till D-Award, Svensk Digital Handels föreningsstyrelse, nominerat tre företag till det nya priset; Desenio, iDeal Of Sweden och RevolutionRace. Sistnämnda fick flest röster av deltagarna på D-Congress och fick därmed Platina-utmärkelsen.
Vi vill med D-award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. RevolutionRace har på kort tid rört om rejält i en konservativ bransch och utvecklat ett framgångskoncept där de involverar sina kunder i både produktutvecklingen och marknadsföring. Ett koncept som gör dem till ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma e-handelsföretag. De är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2019, säger Svensk Digital Handels och juryns ordförande Freddy Sobin.
Även Desenio och iDeal Of Sweden uppmärksammades på D-Congress och belönades med Guld-utmärkelse.
RevolutionRace vann Platina-utmärkelsen med följande motivering:
I en konservativ bransch med hög prisbild har Pernilla och Niklas Nyrensten visat att det går utmärkt att sälja färgglada snygga egenproducerade outdoorkläder med bra passform till ett rimligt pris, utan att tumma på kvaliteten. Genom att ta kontroll över hela värdekedjan och via sociala medier involvera kunderna i produktutvecklingen och marknadsföringen har RevolutionRace skapat ett koncept som de framgångsrikt rullar ut i hela världen. Ett koncept som gör dem till ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma e-handelsföretag.