Kongresshallen

- The optimal customer experience -

Den optimala kundupplevelsen 2022 är den som lyckas engagera konsumenten. Och för att engagera behöver du underhålla. Därför är årets huvudtema på D-Congress E-Commerce as Entertainment.

Kongresshallen

– THE OPTIMAL CUSTOMER EXPERIENCE –

Den optimala kundupplevelsen 2022 är den som lyckas engagera konsumenten. Och för att engagera behöver du underhålla. Därför är årets huvudtema på D-Congress E-Commerce as Entertainment. Redan på D-Congress 2019 talade Shenyi Wu, tidigare CFO på Pindoudou, ett av Kinas största e-handelsföretag, om förmågan att engagera konsumenterna som den viktigaste skillnaden mellan e-handeln i Kina och den som vi vant oss vid i väst:

”E-handeln i Kina handlar till största del om att få konsumenterna att känna engagemang och en tillhörighet eftersom   engagerade människor kommer tillbaka oftare och stannar längre. Det nya och kanske mest framgångsrika receptet för att   lyckas med detta är att införa gamification eller annat unikt innehåll för att ta social commerce längre.”

D-Congress 2022 vänder vi återigen blickarna österut och låter ännu en gång Den Digitala Draken inta Kongresshallen för att spana in framtidens trender från världens största e-handelsmarknad. Dessutom möter vi en av Sveriges största e-handelsprofiler i ett fireside chat om populärkultur, e-handel och den optimala kundupplevelsen. Och så vill vi påstå att vi har den perfekta avslutningen på ett event med temat E-Commerce as Entertainment. Med det återkommer vi till.

Hitta scenen

Alla scener
Kongresshallen
Tid
Namn
Om
Plats

Håll koll på det senaste

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!

För mer information läs vår integritetspolicy