
Jesper Eriksson
Klarna
– How AI and data change retail –
Fintechbolagens innovativa lösningar, med fokus på tillit och konvertering, fortsätter att kraftigt bidra till e-handelns tillväxt. Vad är nästa heta innovation inom fintech? Och hur kan AI-teknik hjälpa din verksamhet att möta kunderna förväntningar och fungera som ett verktyg för att göra handeln mer hållbar? Det är några av de frågor som besvaras av talarna på vår Fintech- och innovationsscen.
Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!
Denna vecka innehåller veckans brief bland annat intressanta artiklar om förändrade konsumtionstrender och hur Wholesale modellen förändrats under pandemin.
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Denna vecka har vi läst flera artiklar om det som just nu är de flest e-handelsföretags största utmaning; att nå både tillväxt och lönsamhet i ett allt tuffare ekonomiskt klimat.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.