
Annelie Gullström
Bambuser
– Live shopping, social commerce & gamification –
På vår nästa största scen E3 - går vi på djupet på vårt tema E-commerce as Entertainment. Vi möter influencers som säljer direkt till konsument och som involverar och engagerar sina commuities med hjälp av unikt content på sociala medier-plattformar som TikTok och Instagram. Vi tar oss an the metaverse och gamification, från visioner och globala lösningar till handfasta tips och konkreta e-handelscase. Och vi hör om det absolut senaste inom live shopping
Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!
Denna vecka innehåller veckans brief bland annat intressanta artiklar om förändrade konsumtionstrender och hur Wholesale modellen förändrats under pandemin.
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Denna vecka har vi läst flera artiklar om det som just nu är de flest e-handelsföretags största utmaning; att nå både tillväxt och lönsamhet i ett allt tuffare ekonomiskt klimat.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.