Skincity - vinnare av D-Award

Enligt deltagarna på Nordens största e-handelsevent D-Congress, var Skincity det företag i Sverige som bidrog mest till att driva den digitala handeln framåt 2019. Skincity prisades för sina stora framgångar, bl.a. när det gäller värderingsdriven handel. Startfältet i år innehåll även de två framgångsrika företagen Sneakersnstuff och Pierce som uppmärksammades på D-Congress och belönades med Guld-utmärkelser.

“Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. Skincity är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2020.”

Svensk Digital Handels och juryns ordförande Freddy Sobin

Skincity årets vinnare
Juryns motivering:

“Skincity har bokstavligen talat tagit den diplomerade hudterapeuten online, skapat en kundupplevelse utöver det vanliga och varit lönsamma sedan starten 2011. Det är få som beställer från Skincity.se som inte nämner hur genomtänkt signaturpaketeringen är, något man nu kompletterat med en “basic wrapping”. Med ett purpose om att de förändrar liv driver de innovation inom digital hudvård.”

Till Skincity

 

Årets tre finalister till D-Award

Sneakersnstuff

En av årets finalister

Se film med motivering
 

Sneakersnstuff

Sneakersnstuff har precis firat sitt 20-årsjubileum och fortsätter visa vägen för hela branschen. Genom smartness och att skynda långsamt har de skapat ett otroligt starkt varumärke de flesta i Sverige och på många andra marknader känner till, lagt en stabil ekonomisk grund och nästan fördubblat omsättningen varje år. Sneakersnstuff har kontinuerligt brutit ny mark och bidragit till att sätta den svenska e-handeln på den internationella kartan. En stor inspirationskälla för andra e-handelsbolag!

 

Se filmen

Skincity

En av årets finalister

Se film med motivering
 

Skincity

Skincity har bokstavligen talat tagit den diplomerade hudterapeuten online, skapat en kundupplevelse utöver det vanliga och har varit lönsamma sedan starten 2011. Det är få som beställer från skincity.se som inte nämner hur genomtänkt signaturpaketeringen är, något man nu kompletterat med en ”basic-wrapping”. Med ett purpose om att de förändrar liv driver de innovation inom digital hudvård.

 

Se filmen

Pierce

En av årets finalister

Se film med motivering
 

Pierce

Lite i skymundan har Pierce utvecklats till att vara ett av Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag. Två motorcykelfantaster startade sin första e-handel 2005 i ett garage och idag har Pierce flera olika nätbutiker över hela världen som säljer tillbehör till motorcyklar, motorcross och snöskotrar. Under 2019 växte företaget med 32 procent, bröt miljardvallen och omsätter nu 1,3 miljarder kronor. Minutiöst strategiskt tänk för alla kanaler, en stor community och härlig passion för sina produkter som lyser igenom allt man gör ligger till grund för framgången. Imponerande!

 

Se filmen

Om nomineringen till D-Award.Juryn som utser de nominerade företagen

Utifrån inkomna förslag har tre finalister valts ut av juryn som består av styrelsen i Svensk Digital Handel.

• Freddy Sobin, VD KICKS
• Linn Tagesson, Medgrundare Babyshop.se
• Catrin Folkesson, Online Director COOP Sverige
• Tomas Kull, Medgrundare Mathem.se
• Joakim Eskilsson, Head of consumer Services, H&M
• Paul Fischbein, grundare Tretti.se och VD Hemmy.se
• Fredrik Persson, CDO Stadium
• Hans Ohlsson, VD ELLOS Group
• Pauline Grindvall, grundare och ägare My Perfect Day.se

Vad krävs för att bli nominerad?Vinnaren måste uppfylla minst ett av följande kriterier för D-Award.

• Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt
• Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga
• Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan
• Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.

Om D-Award

D-Award är ett pris från Svensk Digital Handel som instiftades 2019. Det sker ett urval bland företagen som nomineras där en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse väljer ut tre kandidater. D-Award har instiftats av Föreningen Svensk Digital Handels styrelse för att årligen uppmärksamma Sveriges främsta företag inom digital handel.

Vinnaren utses av deltagarna på Nordens största e-handelsevent, D-Congress, i Göteborg varje år.

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!