Har du handlat på nätet nyligen? Och blivit så där positivt överraskad?

Vissa varumärken inspirerar. Med små, enkla grepp, men med stor genomslagskraft. Genom sitt varma och effektiva tillmötesgående i supporten eller med en leverans som var både snabb, smidig, och snygg. Eller som skapat innovativa lösningar för att köpupplevelsen ska bli sömlös mellan e-handel och butik, för dig som konsument. Varumärken som, i allt de gör, tänker ett steg längre för att påverka människors liv och världen vi lever i. Som integrerat det vi kallar ”purpose” eller ”higher value” som en viktig del i sina värderingar.  Och som lever det, både internt och externt.

Vi på Svensk Digital Handel letar efter dem. Varumärken som driver den digitala utvecklingen framåt. Som vågar sticka ut hakan med nydanande idéer som gör att du vill komma tillbaka och handla mer. Kanske jobbar du på ett sånt företag. Nu har du chansen att lyfta fram dem – nominera genom att kommentera!

På D-Congress den 5 mars kommer de över 2000 deltagarna få chansen att rösta på en av de tre kandidaterna. Vinnaren presenteras under kvällens galamiddag.

Se finalisterna 2019

Nominera senast 16/12!

Vilket företag vill du ska vinna D-Award?

Motivera varför här
 

Om nomineringen till D-Award.Skicka ditt bidrag senast 16 december!

Processen för att få fram de tre nominerade företagen inleddes i december 2019. Utifrån inkomna förslag kommer tre finalister att väljas ut av juryn som består av styrelsen i Svensk Digital Handel.

• Freddy Sobin, VD KICKS
• Linn Tagesson, Medgrundare Babyshop.se
• Catrin Folkesson, Online Director COOP Sverige
• Tomas Kull, Medgrundare Mathem.se
• Joakim Eskilsson, Head of consumer Services, H&M
• Paul Fischbein, grundare Tretti.se och VD Hemmy.se
• Fredrik Persson, CDO Stadium
• Hans Ohlsson, VD ELLOS Group
• Pauline Grindvall, grundare och ägare My Perfect Day.se

Vad krävs för att bli nominerad?Vinnaren måste uppfylla minst ett av följande kriterier för D-Award.

• Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt
• Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga
• Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan
• Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.

Om D-Award

D-Award är ett pris från Svensk Digital Handel som instiftades 2019. Det sker ett urval bland företagen som nomineras där en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse väljer ut tre kandidater. D-Award har instiftats av Föreningen Svensk Digital Handels styrelse för att årligen uppmärksamma Sveriges främsta företag inom digital handel.

Vinnaren utses av deltagarna på D-Congress i Göteborg den 5 mars!

Köp biljett

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!