D-Congress: dagligvaruhandelns tillväxt ritar om branschen

Den kraftiga tillväxten för e-handeln i dagligvaruhandeln ritar om branschen fullständigt Dagligvaruhandeln digitaliseras nu snabbare än någon annan bransch. E-handelns andel uppgår till 7 procent att jämföra med 2 procent när senaste D-Congress ägde 2020. Hur ser tillväxtstrategierna ut, när når e-maten lönsamhet och hur agerar leverantörerna? Det diskuteras i panelen ”Digital Mathandel” på D-Congress den 28 oktober 2021 med bland annat Orkla och Lifvs.

Gäster i matpanelen är bland annat Karin Kihlgren, Manager Digital & Ecom som ansvarar för digital försäljning på Orkla Confectionery & Snacks Sverige. Karin brinner för att utveckla nya digitala försäljningskanaler och arbetssätt och har lång erfarenhet av intraprenörskap med digitalt fokus från bland annat Unilever och Philips

En annan panelist är Daniel Lundh, grundare av Lifvs, Europas första helt autonoma, obemannade livsmedelsbutiks-kedja, öppen dygnet runt. Daniel är en erfaren företagsledare som grundade sitt första företag 1999. Han har internationell erfarenhet inom flera branscher och marknader för att bygga företag från spädbarn till lönsamhet.

Ytterligare panelister tillkommer inom kort och du hittar dem på dhandel.se. Panelen ”Digital mathandel” presenteras i samarbete med HUI Research. Panelen ”Digital mathandel” presenteras i samarbete med HUI Research.

Läs mer om D-Congress

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!