CAIA, Maya Delorez & Sellpy nominerade till årets e-handel

D-Award är Svensk Digital Handels pris till det e-handelsföretag som bidragit mest till att utveckla e-handeln I Sverige det gångna året. De företag som nomineras är de som bäst i sin helhet lever upp till kategorierna innovation, kundupplevelse, internationell expansion och hållbarhet. I år är CAIA Cosmetics, Sellpy och Maya Delorez nominerade av juryn, Svensk Digital Handels styrelse. Nu är det upp till e-handelssverige att utse vinnaren, som presenteras på D-Congress 28 oktober.

D-Award startades 2019 av Svensk Digital Handel och juryn består av dess styrelse som årligen nominerar tre företag till priset. Vinnaren utses sedan av e-handelssverige och priset delas ut på D-Congress, Nordens största e-handelsevent. Tidigare år har RevolutionRace, Desenio och Ideal of Sweden (2019) respektive Sneakersnstuff, Pierce och Skincity (2020) nominerats till D-Award.

Förra året vann Skincity och året innan RevolutionRace.

Årets nominerade företag och motiveringar

Caia Cosmetics

Ett praktexempel på hur en influencer kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community. Ett av Europas snabbast växande skönhetsbolag med hög vinstmarginal.

www.caiacosmetics.se

Maya Delorez

Ung hästtjej nära sin målgrupp spränger snart 100-miljonersvallen helt utan externt kapital med framgångsrik kontroll över sin egen produktkedja. Snabbväxande DTC-företag med hög expansionstakt.

www.mayadelorez.se

Sellpy

Uppstickaren som fått svenskarna att tänka om kring begagnat, grundad i en hållbar affärsmodell. En gamechanger med stark tillväxt.

www.sellpy.se.

Alla tre nominerade är bra exempel på e-handlare som bryter ny mark och samtliga är värdiga vinnare av D-Award. Nu är det upp till e-handelssverige att rösta, säger Per Ljungberg, VD Svensk Digital Handel.

Kriterier

Företag som i sin helhet bäst lever upp till följande kriterier nomineras till D-Award:

  • Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt
  • Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga
  • Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan
  • Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.

Vinnaren röstas fram

Rösningen sker här → och röstningsperioden är 8/10 – 26/10. Vinnaren i D-Award presenteras och får sitt pris på D-Congress och kvällens galamiddag den 28 oktober.
Juryn i D-Award består av Svensk Digital Handels styrelse: 

  • Malin Winbom, COO Svensk Handel
  • Linn Tagesson, medgrundare Babyshop.se
  • Karin Johansson, VD Svensk Handel
  • Hans Ohlsson, VD ELLOS
  • Catrin Folkesson, e-handelschef Apotek Hjärtat
  • Joakim Eskilsson, Global Head od Customer Service, H&M
  • Pauline Grindvall, grundare och VD Myperfectday.se
  • Ella Stemme, grundare och VD Smartasaker.se
  • Anneli Kansbod, VD Bemz.com

För ytterligare information, kontaktuppgifter och högupplösta bilder eller filmer, vänligen kontakta:

Eleonor Dahlberg, vVD Svensk Digital Handel
0707 – 771424, eleonor.dahlberg@dhandel.se

Till D-Award

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!