D-Congress
2022-04-26

E-handelsbranschen träffas i Göteborg på ett utsålt D-Congress

Vår mission med D-Congress är och har alltid varit att hjälpa det svenska e-handelscommunityt att mötas för att tillsammans utveckla affärer som tar e-handeln i Sverige till nästa nivå.

Författare

Per Ljungberg

Artikelns längd

2min

Dela artikel

Nu är alla biljetter till årets D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg den 28 april slutsålda. Sveriges största mötesplats för e-handeln blir rekordstort. Fler än 2400 deltagare från 650 företag, varav 54% från Retailers & Brands. Dessutom fler än 100 utställare i form av e-handelsbranschens främsta leverantörer. 6 scener, 40 programpunkter och 120 talare – även det rekord.

För åttonde året i rad träffas stora delar av den svenska e-handelsbranschen till D-Congress på Svenska mässan i Göteborg nu på torsdag den 28 april.

Vår mission med D-Congress är och har alltid varit att hjälpa det svenska e-handelscommunityt att mötas för att tillsammans utveckla affärer som tar e-handeln i Sverige till nästa nivå. Vi gör det genom ett starkt program på ett aktuellt tema och en utställning med de främsta leverantörerna, där många nya och långa affärsrelationer har inleds genom åren, säger Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg.

Vår mission med D-Congress är och har alltid varit att hjälpa det svenska e-handelscommunityt att mötas för att tillsammans utveckla affärer som tar e-handeln i Sverige till nästa nivå.

Per Ljungberg, VD på Svensk Digital Handels

Årets program går på temat E-commerce as Entertainment

Vi har nått en fas där många i branschen behöver justera sin strategi för att e-handeln ska fortsätta växa över tid. Vi måste bli bättre på att skapa äkta engagemang hos våra kunder. Vi måste våga släppa taget och inte vara så fast i att driva konsumenten så snabbt som möjligt till checkouten. Vi måste helt enkelt skapa roligare köpupplevelser och underhålla våra kunder, säger Per Ljungberg.

Bland talarna hittar man en mix bestående av allt från de främsta ledarna inom svensk e-handel till starka och inspirerande profiler som man sällan hittar på svenska e handelsevent.

I årets program märks till exempel Rasmus Johansson och Matilda Djerf från Djerf Avenue, Erik Wickman från Inet, Michael Lindskog från Rugvista, Madelene Törnblom från Maya Delorez, Jarno Vanahatapio från NA-KD.com, Kristofer Tonström från Clas Ohlson, Elisabeth Peregi från Kappahl, Rickard Lyko från LYKO, Petra Tungården från Adoore och Jonas Karlén från Adlibris.

Men du hittar också talare som ger tips om hur man kan designa en webbutik utifrån känslor och uttrycksfullhet. Tipsen levereras av Tobias Ahlin fd designer på Spotify och chefsdesigner på Mojang när de utvecklade Minecraft.

Den Digitala Draken är tillbaka för att leverera det senaste från Kina. Självklart har de flera spännande gäster med sig, bl a Eva Xiao som i höstas nominerades till världens mest prestigefyllda journalistpris – Pulitizerpriset – för sina artiklar i Wall Street Journal om den kinesiska techscenen.

Och så avslutas hela programmet med att artisten Silvana Imam delar med sig av sin resa och hur hon genom en egen infrastruktur byggt sitt konstnärskap. Hon bjuder även på ett liveuppträdande för att avsluta D-Congress 2022.

Varje scen på årets D-Congress har ett speciellt tema. Två scener har temat E-Commerce as Entertainment. Övriga scener har följande teman:

  • Logistics – Sustainable e-commerce deliveries in the ideal city
  • Fintech and innovation – How AI and data change retail
  • Sustainability – Purpose and circular affairs
  • Scale-Ups: Strategies for growth and expansion

Hela programmet och mer information om D-Congress finns här

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work