Revolution Race blev i fjol den första vinnaren av D-Award. I år står slaget mellan Sneakersnstuff, Skincity och Pierce.
– Tre mycket värdiga finalister, säger juryordföranden Freddy Sobin.
D-Award instiftades 2019 för att uppmärksamma Sveriges främsta företag inom digital handel.
– Vi har haft liknande priser tidigare och kände att det var dags att återuppliva idén, säger Freddy Sobin.
Inför D-Congress hade juryn, det vill säga Svensk Digital Handels föreningsstyrelse, nominerat tre företag till det nya priset: Desenio, Ideal of Sweden och Revolution Race. Det sistnämna bolaget fick flest röster av deltagarna på D-Congress.
– Vi fick mycket bra feedback. Det var många som tyckte att det var tre företag som var värda att lyftas.
Tanken är att etablera priset som det viktigaste inom digital handel.
– Vi kommer att fortsätta på inslagen bana då det var väldigt uppskattat och uppmärksammat i fjol säger Freddy Sobin.
Hur har ni valt ut årets finalister?
– På samma sätt som i fjol, det vill säga tittat på svenska e-handelsföretag som bryter ny mark och skapar kundupplevelser utöver det vanliga. I år har vi även tittat lite mer mot hållbarhet och värderingar.
Vad tycker du om årets finalistfält?
– De är alla tydligt positionerade och har ett starkt kunderbjudande där de påvisar expertis inom sin nisch, varför de också excellerar i kundupplevelse och sticker ut. De brinner alla för sina produkter och för kundnöjdhet, något som alltid märks och som brukar belönas högt av kunden.