E-handelsjätten Amazon har nu 80 egna varumärken, vilket är dubbelt så många som man hade vid samma tidpunkt i fjol. Det rapporterar CNBC.

E-handelsjätten Amazon har nu 80 egna varumärken, vilket är dubbelt så många som man hade vid samma tidpunkt i fjol. Det rapporterar CNBC.

Amazon Prime Day är precis runt hörnet vilket är ett större konsumentevent där man kommer att marknadsföra produkter under egna varumärken med tidsbegränsade rabatter och stora reor.

Enligt analysföretaget One Click Retail har nu Amazon 80 egna varumärken inför Prime Day vilket det finns flera fördelar med: ”En av de viktigaste fördelarna med egna varumärken för någon återförsäljare är deras förmåga att öka kundlojaliteten genom att tillhandahålla produkter som är exklusivt tillgängliga via Amazon vilket kommer att leda till mer trafik till plattformen”.

De största egna varumärkena uppges enligt One Click Retail vara Mama Bear, Basic Care, Presto, Solimo och Wag. Enligt analysföretaget är expansionen av egna varumärken en prioriterad fråga för Amazon som utannonserar nya produktlinjer inom i princip samtliga större kategorier.

Prime Day väntas äga rum någon gång i mitten på nästa månad. Enligt JP Morgan Chase genererade bolaget en miljard i intäkter på förra årets Prime Day.

Till artikeln