H&M:s nya koncept Afound har fått en bra start. ”Vi slår försäljningsmålen varje dag”, säger vd Karl-Johan Persson till Market.

14 juni lanserades Afound med en butik på Drottninggatan i Stockholm samt en digital marknadsplats. Två dagar senare öppnade en butik i Malmö.

– Det har gått jättebra men det är väldigt tidigt, det har bara gått två veckor än, säger Karl-Johan Persson.

Han berättar att de lär sig längs resans gång och skruvar på konceptet.

– Det finna alltid saker som vi ser att vi borde ha mer av och saker som vi se att vi borde ha mindre av.

Försäljningen har överträffat förväntningarna.

– Vi har satt upp mål för försäljningen varje dag och har slagit dem ordentligt, säger Karl-Johan Persson.

Han konstaterar att första delen i lanseringen nu är avklarad.

– Nu kan vi utveckla det vi har och öppna fler butiker.

Tre till är planerade i år, den i Skärholmens centrum, den i Göteborg och den i C4-shopping i Kristianstad.

Till artikeln